کتاب افسانه های دگردیسی

اثر اوید از انتشارات معین - مترجم: میر جلال الدین کزازی-بهترین کتاب های ایتالیایی

اووید، ۴۳ ق‌. م‌. - ۱۷؟م
Les metamorphoses, Metamorphoses, Ovid (from Greek)
‏عنوان: «افسانه‌های دگردیسی اوید»، اثر: «پوبلیوس اویدیوس نسو»؛ برگردان: «میرجلال‌الدین کزازی»، نشر: تهران، معین، ۱۳۸۹، در ۶۲۲ ص، شابک: 978-964-165-034-8، ‏موضوع: شعر یونانی -- ترجمه شده به فارسی


خرید کتاب افسانه های دگردیسی
جستجوی کتاب افسانه های دگردیسی در گودریدز

معرفی کتاب افسانه های دگردیسی از نگاه کاربران
خدایان و امور عاشقانه خود. خدایان و امور عاشقانه خود را با مرگ و میر. سرنوشت، مزاحمت، وفاداری، وحشیگری، خیانت و عذاب وجدان ها از دودمان عشق عظیم. امواج متضاد عشق به مفهوم رمانتیک خطرناک بی ثبات کننده؛ اخلاق قریب الوقوع و درک خداوند و خدایان به طور یکسان. اوید می خواهد شما را به نوشتن شعر شدید و احساس عشق به ایده عشق به عنوان وسیله ای برای تغییر بهتر یا بدتر تبدیل کند. عشق همه را فتح نمی کند آن را از بین می برد و همه چیز را لمس می کند. این بهترین بخش در شعرهای اوید است. آنها پایان خوبی ندارند. شهوت یا عشق عاشقانه یا پرستش گرانشی که در هر شکل به دست می آید یک شخص، مناظر، جوامع را تغییر می دهد که عناصری از سرنوشت و تراژدی ها را تغییر می دهد. متامورفوز، نتیجۀ مبدأ و تحول را در تمامیتش روشن می سازد. روح من باعث می شود تا از اشکال تبدیل به بدن جدید و عجیب و غریب! خدایان جاودان الهام بخش قلب من هستند، زیرا شما خود و همه چیز را تغییر داده اید. اووید، با قدردانی از خدا (که گفته می شود هنوز ناشناخته است) برای نوشتن یک توده ای پر از زمین به فضیلتی زیبا طبیعت هرج و مرج amorphous به یک غرق محدب از آسمان ها، حوضچه ها، رودخانه ها، رنگ ها و نمونه های اولیه پرندگان و حیوانات تبدیل شده است که از طریق فرایند عشق و نفرت به وجود آمد. اوید نمایانگر دنیای افسانه ای داستان داستان و تکرار قصه ها با درس های اخلاقی است. توجیه تجاوز یا تجاوز به عنف در کارهای اوودی، ایده تعصب وفاداری را از بدبختی قدرتمندی که عشق عامدانه را برطرف می کند، جدا می کند. خیانت ها مجازات می شوند و وفاداری ها مورد تمجید قرار می گیرند. درمان عشق در این کتاب نسبتا با آثار دیگرش در سبک مربوطه بسیار متواضع و آموزنده است. آن را به یک سناریوی گستردهتر تبدیل می کند، تبدیل به یک عامل تعیین کننده در جنگ، تغییر قدرت بین حوزه های انتخاباتی، شکستن و ساخت تمدن ها می شود. اوید قصد دارد خواننده را به دیدن اهمیت استعارهای احتمالی تغییر به عنوان یک عامل حیاتی و همگن در زندگی خود تبدیل کند. و در حال حاضر، یک کار عالی انجام داده ام، که خشم ژوکی، و نه آتش و نه فولاد، و نه زمان مصرف سریع می تواند دور. هر زمان که این اتفاق بیفتد، روزی بیاوریم که تنها بر روی این چارچوب فانی حکومت کند و مسیر زندگی نا مشخص را برای من به پایان برساند. با این حال، در بخش بهتر من، جاودانه خواهد بود، بسیار بالاتر از ستاره ها در بالا، و من باید نام نامرئی. هر کجا که قدرت رومی قدرت خود را بر سرزمین های فتح شده گسترش می دهد، از طریق لب های مردانه خواندن می شود. اگر پیشگویی های شاعران حقیقت داشته باشد، از طریق تمام سال های آینده آیندۀ من، من در شهرت زندگی خواهم کرد. همانطور که او این حماسه عشق تبدیل می کند، او بر بقای رم به عنوان برجسته خود اعتقاد دارد و آن را یکی از مهم ترین و مشهورترین در طول قرن ها کار می کند متامورفوز اغلب توسط چندین شاعر مدرن و نخبگان ادبی ترجمه شده است.

مشاهده لینک اصلی
این کتاب فوقالعاده است. بخش هایی از متامورفوز را در دبیرستان خواندم، و سپس تمرکزم بر زبان و ساختار متن بود، نه خیلی از داستانها. به این ترتیب چه اتفاقی می افتد زمانی که سعی می کنید یاد بگیرید که چگونه متون را از لاتین ترجمه کنید. وقتی این کتاب را در اواخر امسال امتحان کردم، هیچ محدودیتی برای این موضوع نداشتم (و بدون مهلت)، و منتظر بودم که داستان Ovids را از دنیای جهان از خلقت آن تا جولیوس سزار بپرسم. آنچه که پیشتر به دنبال آن بودم، در مورد اسطوره ها و افسانه هایی که بسیاری از آثار دیگر دانته را به معاصران خود مانند علی اسمیت اطلاع داده اند، و بیشتر در مورد دیدگاه اویدی ها در جهان در 8 سال قبل از میلاد ملاحظه می شود. متامورفوز ها ممکن است مجموعه ای از اسطوره های یونانی و رومی باستان، اما برای آنها که تحت تاثیر دیدگاه های اوید هستند، دامنه ای وجود دارد. بعضی از اسطوره ها از نسخه های قبلی که در اثر هسیود و هومر یافت می شوند، متفاوت هستند و سپس داستان هایی درباره جولیوس سزار و پیثاقور وجود دارد که بر اساس اسطوره های باستان نیستند، اما توسط زمان اووید اطلاع دارند. این کتاب، و یا آخرین کتاب از 15 کتاب اشعار که از متامورفوز، به پایان می رسد با Ovid ستایش Augustus. در ضمن، آن آگوستوس بود که Ovid را از رم اخراج کرد، تقریبا در همان زمان که کتاب تمام شد - دلیل آن هنوز یکی از اسرار ناپذیر تاریخ است. هرگز، بیشتر در مورد کتاب: این کتاب با ایجاد جهان شروع می شود و می گوید که چگونه جهان توسط عناصر و توسط انسان تبدیل شده است، از طریق سنین مختلف، و در نهایت با توجه به داستان های خدایان و مردان و تحولات بسیاری که زمانی رخ می دهد که در تعامل هستند. تبدیل، عنوان عنوان می گوید، موضوع کتاب: بعضی به معنای واقعی کلمه هستند وقتی که مردم به گیاهان یا حیوانات تبدیل می شوند، بعضی دیگر کمتر ملموس هستند، مثلا زمانی که Medea خود را به جادو می اندازد، و در نهایت، نظریه های فلسفی که Ovid در داستان درباره Pythagoras، که در پی دائمی معتقد است، و جهان سیال که در آن همه چیز به طور موقت است و در آن همه چیز در یک حالت است که به چیزی تغییر می کند و در آن وجود چنین بی نهایت است. برای کتاب 2000 ساله (t کل کل متن مذهبی نیست) درست است؟ این احتمالا چیزی است که من بیشتر از این کتاب شگفت زده کردید: چند بار به خودم افتخار کردم که درباره مفاهیمی که به نظر بسیار بیشتر مدرن است، بخوانم. Medea و بیماری روانی، برای مثال. اووید داستان کامل را نمی گوید (و بله، من کار او را برای کشف آنچه که او را بر روی لبه می گذارم استخراج می کنم!) اما از آنجا که او چنین جزئیاتی را نادیده گرفت، من نمی توانستم بفهمم که مخاطبان Ovids از آن ساخته اند. آیا آنها نیز درباره چیزی که باعث شکست او شده اند فکر کرده اند؟ یا داستان افرادی که در برابر قدرت های بالاتر، سرنوشت و یا جامعه مبارزه می کنند. خدایان باستان اذیت شده اند. بسیاری از داستان ها از پایان های خوشحال نیستند، و در بعضی، حتی پایان های خوشحال بسیار غم انگیز است. با این حال، همه آنها یک پیام دارند، به همین دلیل اوvid آنها را انتخاب کرد، و به همین دلیل است که بسیاری از داستان ها نفوذ فرهنگ غربی است. حتی اگر در حال حاضر تنها با اشاره به یک نام وجود دارد و اکثر مردم نمی خواهند داستان پشت مرجع را بیاموزند. علاقه من به آنها، احتمالا داستان آراچن است. من از طرفداران عنکبوت نیستم، و من تصور همه انواع تغییرات یک هیولای وحشتناک را به عنوان منشاء تمام کلمات مربوط به عنکبوت تصور کردم. اما نه. Arachne یک کارگردان استاد بود که جرأت می کرد وارد رقابت بافت با آتنا شود. داستان کوتاه کوتاه، در نسخه Ovids، Arachne جرأت کرد تا نشان دهد که خدایان و الهه ها چگونه ناسازگارند و او جرأت می کند تا آتنا را شکست دهند. آتنا جسورانه خشمگین می شود و پرده های آراچن را از بین می برد. آراچن خودش را در حالت خشم قرار می دهد. (آره، من این قسمت را دریافت نمی کنم - خودکشی انتقام ؟؟؟) آتنا دوباره از خشم بر سر خودکشی آراچن، او و او را به یک عنکبوت تبدیل می کند. اکنون این منطقی ترین داستان ها نیست، اما من عاشق آن هستم محتوای استعاری storys هنوز قابل اجرا است. من نمیتوانم دوباره به عنکبوت نگاه کنم. خوب، بعضی از آنها حداقل. اکثر اوقات من را بیرون می کشند. بنابراین، بله، این کتاب چند ماه طول کشید تا من را به پایان برساند، اما برای هضم آن بسیار زیاد بود. بسیاری از داستانهایی که نیاز به تفکر داشتند، خیلی زیاد بود که فقط قبل از رفتن به یک بعد، نیاز به یک استراحت داشت. این یک کتاب شگفت انگیز بود. پس از 2000 سال، این هنوز سرگرم کننده، تحسین برانگیز و زیبا است. اوویید در سخنرانی خود اعلام می کند که کار وی او را جاودانه خواهد ساخت. اوید هنوز هم در شهرتش زندگی می کند و به دلایل درستی زندگی می کند. نسخه پنگوئن 2004 با ترجمه دیوید رابرنس: این سنگ. تعداد زیادی از ترجمه های رایگان یا ارزان موجود در اینترنت وجود دارد. من برخی از آنها را سعی کردم، اما هیچ کس واقعا کار نمی کرد. من این ترجمه ها را بیش از حد لفظی یا بیش از حد لیبرال یافتم. کار Raeburns ترکیبی از تعادل بزرگ نگه داشتن نزدیک به متن اصلی در حالی که هنوز ایجاد یک اثر شعر، و حتی حفظ اصل قافیه.

مشاهده لینک اصلی
رومی ها شهرتی به عنوان عکاسی بزرگ از دوران باستان دارند. پس از همه، این ها افرادی بودند که مقدار زیادی از فرهنگ خود را، از جمله بسیاری از خدایان خود، از همسایگان خود قرض گرفتند. این شهرت برای تقلید قطعا هنگامی که به ادبیات رومی نگاه می کند، صادق است. پلوات و ترنس از مناندر و دیگر نمایشنامه نویسان یونان به طور عمده قرض گرفته اند. Lucretius De Rerum Natura برای همه شایستگی هایش اساسا بازنویسی نظرات Epicurus است. Catullus و Propertius تقلید Callimachus. هوراس شاعران یونانی (Odes) و Archilochus (Epodes) را تقلید کرد. ویرجیل توسط Theocritus (Eclogues)، Hesiod (Georgics) و Homer (Aeneid) الهام گرفته شده است. در این دنیا هیچ چیز نمیتواند شکل خود را حفظ کند. برای همه چیز جریان دارد همه چیز به شکل تغییر شکل می گیرد. و زمان خودش همانند یک رودخانه است که در مسیر بی پایان جریان دارد. Ovid، Metamorphoses و سپس Ovid است. در 8 مارس، ویرجیل، هوراس و Propertius همه مرده بودند، اووید را به عنوان شاعر اصلی زندگی در رم ترک کرد. با گذشت زمان مرگ اووید در حدود 17/18 میلادی، تولید شاعری اویدی بیشتر از لوکتریوس، کاتولوس، ویرجیل و هوراس بود. اوید در انواع مختلف ژانرهای شاعر نوشت و در حالی که بعضی از شعر عاشقانه او تقلید بود، او همچنین اصالت را که در میان همسالانش منحصر به فرد بود نشان داد. ابتدا در Heroides، و بعدا با شاهکار خود، متامورفوس Ovid نشان داد که اصالت فکر است که باعث می شود او را در میان contemporaries خود را به این روز برجسته است. متامورفوز یک شعر بلند است به 15 کتاب تقسیم شده است. این شعر از تاریخ ایجاد اساطیر گرین و روم، از ایجاد جهان تا فروتنی جولیوس سزار، و اغلب به ترتیب زمانی می پردازد. با این حال، شعر به سادگی فهرستی از افسانه ها و افسانه های آشنا نیست. گرچه اشعار تقریبا همه نقاط قوت اسطوره یونانی (Perseus، Theisius، Hercules، Jason، Achilles و همه ی نقاط دیگر در بعضی نقاط ظاهر می شود)، متامورفوس علاقه مند به گفتن داستان کامل برای تمام شخصیت های آن نیست . شعر بر این فرض است که خوانندگانش اطلاعاتی از این داستانها را به هر حال در اختیار دارند و به جای آن، تاریخچه اساطیری طولانی را با استفاده از مفاهیم دگرگونی و تغییر به عنوان یک موضوع متحد می کند. ایده فوق العاده بلندپروازانه ای است، اما اوید آن را زیبایی می کشد. در نظرسنجی هروئید من اشاره کردم که من فکر می کنم اوید یک هدیه واقعی برای گرفتن شخصیت های این اسطوره شناسی دارد و آنها را به عنوان افراد واقعی با احساسات و عمق واقعی تلقی می کند. این مهارت ها در صفحه کامل نمایش داده می شوند. این کتاب ممکن است بهترین مقدمه ای برای اساطیر یونان باشد (اگر چه شما می توانید خیلی بدتر از آن عمل کنید)، زیرا آن را سطح معینی از آشنایی و برخی چیزها را از بین می برد. اما متامورفوس در مورد حماسه های هومر به عنوان بازنگری چشمگیر اسطوره ی یونانی که هرگز خوانده ام نیست. تنها کسی که به طور ناخودآگاه روی این شعر، که در دوران روم محبوبیت زیادی دارد، . چندین سال نزاع در انتهای امپراتوری روم وجود داشت، زمانی که رهبران مسیحی این شعر را به عنوان بی قید و شرط بنیادین محکوم کردند، اما درخشندگی Ovid از بین رفت و شعر زنده شد تا نفوذ متفکران در قرون وسطی و فراتر از آن را داشته باشد. این شعر در طول این زمان بسیار محبوب بود و متامورفوز یکی از محبوب ترین کتاب های جهان غرب در بیش از هزار سال بود (بیش از 400 نسخه از قرون وسطی تنها از میان قرون و اعصاب زنده ماندند). در طول این زمان، هنرمندان، شاعران و نویسندگان بی شماری الهام گرفته است. WR جانسون تقریبا به این نتیجه رسید که \"شعر دیگر از دوران باستان تا به حال ادبیات و هنر اروپای غربی را به عنوان متامورفوس تحت تاثیر قرار داده است.\" این بسیار میراث خوب است، و یکی که Ovid پیش بینی در نهایی خطوط شعر او: â € œ و در حال حاضر کار من انجام شده است: هیچ خشم جمعی و نه آتش، نه شمشیر و نه زمان، که همه چیز را از بین می برد، قدرت را برای از بین بردن این شعر نام و شهرت مطمئن: من باید خلاصه، این یک کتاب باور نکردنی بود و به نظر من فروتنانه تنها جزء اصلی اصلی ادبیات بود که از جمهوری روم / امپراتوری روم شرقی پیشی گرفته بود. اگر کسی بخواهد فقط یک کتاب را از این دوره بخواند، هنوز احتمالا Aeneid را که بیشتر کتابهای «رومن» است، توصیه میکنم و کمی نمایانگر دوره است. اما من فکر می کنم که متامورفوس بهترین کار این دوره بود. 6 ستاره، باید برای هرکسی که علاقمند به ادبیات کلاسیک باشد (برای هرکدام از شاعران و برای نفوذی که در طول قرن ها داشته است)، خوانده شود. من ترجمه ماندلباوم را خواندم، که ستاره ای بود. * قطعا داستان های درون متامورفوس اصلی نیستند. آنها چندین سال قبل از تولد اووید گفته شده اند. و شما می توانید به Theogony of Hesiod به عنوان مثال از کاتالوگ اولیه اساطیر اشاره کنید. اما این به مراتب فراتر از Theogony در ابعاد و دامنه است، و ایده اتصال تمام این داستان ها با موضوع دگرگونی و تغییر بسیار جدید است که من فکر نمی کنم شما می توانید واقعی ...

مشاهده لینک اصلی
ای اوید. آنچه که من نمی خواهم به سفر در زمان و عشق شیرین به شما در یک جزیره در وسط مدیترانه. نه، من فکر نمی کنم آن ناسالم فانتزی های شهوت انگیز در مورد Ovid است. من نمی دونم چی فکر کنم من بسیار اهمیت می دهم که کار او در ترجمه انقلابی (اغلب آزادی ها) از آنچه که در آن زمان ادبیات معاصر معاصر بود، سحابی، تحریک آمیز و فراموش نشدنی بود. گنجینه آیه!

مشاهده لینک اصلی
من اعتراف می کنم که خواندن Ovids Metamorphoses یک مرد تغییر کرده است. تمرکز او بر عبارات تحول اسطوره های باستانی، به من نسبتا تغییراتی را به من آموخت. من با این که اغلب تغییرات نامطلوب ناخواسته توسط اقدامات انکارناپذیر زندگی ایجاد شده بود که منجر به خشم یکی از خدایان شد، هیجان زده شد. تمام چهره های بزرگ تاریخ باستان در اینجا هستند: Daedalus، آشیل، پاریس، Perseus، هکتور، Pygmalion، میاد، هلن و Aeneas به نام فقط چند. ریشه های قصه های مشترک باید ریشه های باستان خود را در اوید داشته باشد. خیلی از هنر، به خصوص نقاشی، موسیقی و ادبیات، تحول خود را از داستانهایی که با Ovid عجیب و غریب و جذاب است، تحمل می کند. این یک پنجره مهم به دوران باستان است و داستان ها باید در جذابیت روحانی جالب توجه باشد. این واقعا کار بزرگ ادبیات است و صفحاتی که واقعا به سرعت در حال پرواز هستند. این داستان های اوید در تغییر به من کمک کرد تا نقش دائمی تغییر در تحول شخصی من را بهتر درک کنم. بنابراین، داستان های اویدی در خواندن و نوشتن من را تبدیل به جاودانگی نمود.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب افسانه های دگردیسی


 کتاب شصت داستان
 کتاب قربانی
 کتاب اسطوره سوپرمن
 کتاب خمره
 کتاب گزینه شعرها
 کتاب زمان زود پیر می شود